söndag 12 augusti 2012

5-års kalas

Igår var vi på 5-års kalas hos en liten tjej. Jag gjorde ett kort i form av en ask, och i asken la jag i lite godis.

 Så här blev utsidan av kortet. Jag har använt papper från Echo Park, Script Polka Dot. Rosorna och Swirlen kommer från Py Hobby. Jag satte fast en liten bit Organzaband för att kunna öppna insidan till kortet.


 Motivet är från Some Odd Girl och den har jag färglagt med mina Promarker pennor. 

 Hon gillar verkligen Barbie så jag hittade en bild som jag fäste på insidan av kortet.

 Jag har skrivit ut texten på datorn och så har jag använt en die från Memory Box, det var första gången jag använde den, jag tyckte den var riktigt fin. På blommorna har jag fäst rosa halvpärlor. Både pärlorna och diesen har jag handlat på Py Hobby.

 Jag gjorde en enkel insida på asken.

På undersidan satte jag min personliga stämpel och embossade en Grattis stämpel i mitten. Jag har använt en die från X-cut för att få de olika lagren av papper.

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Kanonfint

Kraaaaaam

Åsa/asamia sa...

Ett underbart fint kort med så sött motiv. Fin blomsterslinga inuti också.
Tack för titten och inspirationen.
Kram